Ahad, 15 Jun 2014

Aksi Lucah Spiderman Dikecam


With great power comes great responsibility! Tetapi itu bukan akad sumpah Spiderman di Korea Selatan. Satu patung ukiran superhero Marvel Spiderman kelihatan di atas bangunan Lotte Shopping Center Busan, Korea Selatan. Ramai pengunjung yang seronok kerana nampak kelibat Spiderman.



Tetapi apabila diperhatikan dari dekat, para ibu bapa semua sudah geram dan marah. Tidak sensitif langsung. Kenapa? Patung pelik ini berada betul-betul di atas pintu depan kompleks membeli belah Lotte. Di depan kompleks itu pula adalah taman permainan kanak-kanak.



Apa yang pelik dengan patung adiwara Spiderman ini? Sipderman sedang lakukan aksi berjalan dibangunan macam biasa sahaja. Kenapa nak kecoh? Tengok betuk-betul dekat bahagian celah kelangkang Spiderman. Alat sulit Spiderman dah bangun, tegak berdiri. Tak nampak lagi ke adik Spiderman?
 


Walaupun gambar ini dikaburkan kerana ini adalah laman blog umum, tetapi anda boleh agak zakar Spiderman tegang dan tegak macam tiang bendera. Superhero kita ini mungkin baru lepas makan ubat kuat dan dalam perjalanan nak jumpa Mary Jane apabila "spider sense" beliau teruja.

Tak tahu malu betul Spiderman ni kan.