Selasa, 1 Julai 2014

Spiderman Malaysia Panjat Bangunan 1 Sentrum di Brickfields


Pada 29hb Jun 2014, seorang lelaki warga tempatan melakukan aksi Spiderman memanjat bangunan 36 tingkat iaitu bangunan 1 Sentrum di Brickfields.


Dalam kejadian kira-kira pukul 3 petang itu, Keow Wee Loong berusia 26 tahun bertindak memanjat bangunan pusat komersial 1 Sentrum.


Dia ingin menjadi orang pertama memanjat bangunan tersebut selepas mendapat maklumat  Spiderman Perancis, Alain Robert mahu berbuat demikian tidak lama lagi.


Gambar ini diambil oleh rakan beliau menggunakan kamera dengan lensa telefoto. Tolong jangan tiru aksi Spiderman Malaysia ini, ia sangat berbahaya.


Gambar ini mungkin diambil dari jarak dekat masa Spiderman Malaysia baru mula panjat bangunan 1 Sentrum. Anda boleh nampak cermin bangunan di sebelah kiri dan kanan bangunan.



Spiderman Malaysia hanya memakai sandal, baju T, berseluar pendek hitam, menutup muka dengan sapu tangan, memakai beg sandang berwarna biru dan kamera lasak GoPro.


Gambar pandangan mata Spiderman Malaysia yang diambil dengan kamera GoPro. Anda boleh nampak sandal yang dipakai beliau dan pandangan menjunam kebawah. Bukan aktiviti untuk mereka yang gayat.


Ketika sampai di tingkat paling atas, Spiderman Malaysia sempat mengibarkan bendera Malaysia. Spiderman Malaysia kemudian dibawa ke Balai Polis Travers untuk siasatan lanjut dan dibenarkan pulang.


Spiderman Malaysia ditahan di bawah Seksyen 14 Akta Undang-Undang Kecil dan selepas keterangannya diambil, pihak Polis benarkan dia dijamin. Sementara itu, video serta gambar aksi Spideran Malaysia dimuat naik di akaun Facebook bernama Keow Wee Loong (UglyKiwi).



Berdasarkan status yang dipercayai dimuat naik oleh Spiderman Malaysia, dia memberitahu hanya sempat memaparkan ucapan selamat menyambut Ramadan kepada umat Islam serta ucapan selamat kepada bekas model, Felixia Yeap yang bakal memeluk Islam pada 5 Ramadan ini ketika berada di puncak. Ucapan itu ditulis di atas dua helai kertas A4.


Spiderman Malaysia dengan pose aksi selfie maut beliau.


Seperti Spiderman Peter Parker, beliau tidak mahu orang ramai melihat wajahnya yang sebenar.


Lepak sambil whatsapp atau kemaskini facebook dengan latar belakang Kuala Lumpur yang sungguh cantik diwaktu malam.

Sekali lagi Trending Malaysia berharap anda tidak mengikut aksi-aksi Spiderman Malaysia ini. Beliau cuma patriotik dan ingin membuktikan anak Malaysia juga boleh. Cuma kawan dan keluarga yang tahu beliau siapa kerana beliau mahu privasi dengan menutup muka.

Selamat menyambut Ramadhan.

Sumber foto: Facebook UglyKiwi