Ahad, 25 Mei 2014

Cadbury Tidak Sensitif Isu Babi

cadbury babi haram boikot

Bagi mereka yang terlepas artikel lepas mengenai Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) yang sudah mengesahkan kandungan cokelat Cadbury ada babi, boleh baca dahulu dan tengok bukti sampel laporan ujian serta pengumuman rasmi KKM.

Lebih mengeruhkan keadaan kerana syarikat luar ini tidak sensitif langsung dengan kesalahan besar yang telah mereka lakukan. Tidak percaya? Boleh baca notis terbaru Cadbury dilaman Facebook. Apa kata mereka?

Kami di Cadbury faham kekecewaan pelanggan yang mendengar berita mengenai produk kami.

Jadi syarikat kafir ini sangat kecewa kerana kantul buat salah. Kalau boleh mereka mahu isu ini menjadi rahsia.

Kami faham isu Halal amat penting untuk komuniti umat Islam. Ia juga amat penting kepada kami. Kami amat serius memastikan produk kami semua Halal.

Kalau betul-betul serius dan faham isu Halal, kenapa buat juga? Kenapa masukkan babi dalam cokelat?

Kami sudah tarik balik semua cokelat kami yang terlibat.

Tarik balik sahaja? Apa nak buat dengan kami semua yang dah makan produk haram anda ni?

Kami harap anda semua bersabar.

Sabar? Kami semua bukan sahaja sudah hilang sabar. Kami akan boikot produk anda sampai akhir zaman. Syarikat anda boleh join the Mcdonalds club.

Jadi kenapa ramai rakyat Malaysia kata syarikat kafir ini tidak sensitif langsung? Saya bukan kata umat Islam, malah orang bukan Islam pun kata Cadbury ini tidak sensitif langsung. Cadbury sekadar tarik balik cokelat daripada pasaran.



Cuba anda baca balik betul-betul. Kalau tidak percaya dengan kata saya, cuba minta kawan yang tahu bahasa Inggeris baca semula pengumuman Cadbury di Facebook.

Mana kenyataan minta maaf Cadbury?

Sombong betul Cadbury ni. Langsung tidak ada adab ketimuran.

Sudahlah beri umat Islam makan babi, tidak ada perasaan bersalah langsung. Kalau orang ada rasa sikit bersalah pun sudah pasti akan minta maaf. Ini tiada langsung minta maaf bagi mu.

Apa sebenarnya yang cuba diberitahu oleh Cadbury?

Benda ini isu remeh, kenapa nak kecoh-kecoh? Kami dah tarik balik produk, teruskan ajelah dengan kehidupan anda seperti biasa. Lama-lama anda akan lupa akan kes ini dan beli semula cokelat kami. Hahaha...

Dalam kata lain...

I don't give a fcuk!

Memang rakyat Malaysia yang majoritinya adalah umat Islam sangat kecewa dan marah dengan tindakan syarikat kafir laknat ini.



Mari kita sebarkan agenda jahat syarikat Cadbury kepada seluruh pelusuk dunia. Sebar dan jalankan tanggungjawab anda sebagai orang Islam. Dapat pahala menyebarkan ilmu dan selamatkan kesejahteraan umat Islam seluruh dunia.

Gelap hati umat Islam makan Cadbury dengan kandungan babi yang haram. Mungkin kerana ini juga muda mudi rakyat Malaysia generasi Y sekarang tidak ada perasaan malu, kurang ajar, keras hati, tidak mahu terima nasihat, tidak mahu solat, puasa dan mengingkari ibu bapa serta ajaran Islam. Seks bebas berleluasa... cukup sedih.

Sedih kerana ramai umat Islam yang sudah terpedaya dan makan cokelat haram ini. Malah lebih menyedihkan kerana kita beri anak-anak kita makan. Dah terpedaya dan makan benda haram ini bertahun-tahun lamanya.

Jadi sebarkanlah, bukan di Malaysia sahaja. Jika anda ada keluarga, saudara mara atau kawan di luar negara, sebarkan kes Cadbury dengan kandungan unsur babi ini. Biar satu dunia umat Islam boikot. Klik butang media sosial dibawah untuk kongsikan dan sebarkan.

Baru mereka akan terasa. Mcdonalds dah terasa bahang kena boikot dengan umat Islam.